Volgers

maandag 29 april 2019

De schilders

Vandaag begonnen ze, de schilders, en omdat het de eerste dag is, kwamen ze 'pas' om acht uur. De hele dag moesten de deuren open staan. Erg warm is het nog niet, maar de kachel staat dus wel uit. Dat voel je in huis. Ik was blij dat ik 's middags in de zon in mijn tuin kon zitten. Warmde mijn benen tenminste een beetje op. Verder heb ik de hele dag geprobeerd om een analyse van de Zwaan te maken, en daarmee verder te werken. Enige vooruitgang heeft dat wel opgeleverd.
's Middags belde Peter Hiemstra van de bridge op; het weekend gaat niet door, er is geen kamer meer beschikbaar. Dat is een geluk bij een ongeluk, want het mooie weer dat werd voorspeld, is omgeslagen naar koud en nat weer. Ook de cruise over de Oostzee ga ik niet doen. Vijftien dagen op zee is me toch teveel, en dan nog minstens acht keer bridgen. Tallinn en Oslo ga ik wel een andere keer bezoeken. St. Petersburgs Hermitage komt wel naar Amsterdam.
's Avonds kwam Douwe langs, even bijkletsen. Dat was weer ouderwets gezellig. Hij bracht een interessant boek mee: Het vervallen huis van de islam. Ga ik dezer dagen lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten