Volgers

vrijdag 26 april 2019

Timmeren

De vastendag heeft gewerkt; ik zit weer in de bandbreedte die ik mezelf heb toegestaan. Niet boven de 67, niet onder de 64 kilo. Het mag nog iets minder nu, maar ik ben tevreden. Vandaag las ik trouwens dat gezond ouder worden niet alleen wordt geholpen met bewegen en gezond eten, maar inderdaad, ook met vasten van tijd tot tijd. Ik heb dat altijd al aangevoeld. Wij zitten uiteindelijk nog altijd in het lichaam van de verzamelaar/jager - en die vond niet altijd iets te eten. Dus soms werd de broekriem aangesnoerd, en dat zal weer bepaalde processen aanjagen die goed voor de mens zijn. In elk geval hoef ik even geen geroosterd droog brood meer. Ik smeer er vandaag lekker dikke hummus op, van de ecowinkel. Heerlijk! en vanavond kikkererwten met groentesaus.
Vanochtend zou de timmerman komen, dus om half acht stond ik er weer. Maar hij kwam om half elf en was wel snel klaar. Daarna had ik de tijd om mijn snotverkouden Eef van zakdoekjes te voorzien, en wat spulletjes voor het eten te kopen. Ook heb ik de bonen in de aarde gezet, om voor te trekken. Die mogen koesteren in de vensterbank. En ik heb weer getimmerd aan de Zwaan. Had ik al verteld dat dat is op tekst van Vondel?


1 opmerking:

  1. Bij het gezond leven hoort ook vroeg opstaan! De Engelsen zeggen niet voor niets: "early to bed and early to rise, make a (wo)man healthy, wealthy and wise!" En de katholieke wereld adviseert naast vasten ook de onthouding niet te vergeten, maar of dat gezond is betwijfel ik ten zeerste, dat vasten ook trouwens har har.

    BeantwoordenVerwijderen