Volgers

zaterdag 27 april 2019

Koningsdag

Het is weer Koningsdag, en dat betekent een eindeloze stroom oranje ornaten en accessoires bij de mensen op de vrijmarkt. Er zijn steeds minder kinderen. Die mogen vanaf de tweede rij meekijken, krijg ik de indruk. Vroeger kon je als kind je een jaar lang verheugen op je eigen stalletje. Nu staan er minstens twee ouders bij, op de voorgrond. Het dolste vond ik nog wel twee stellen grootouders, die voor hun afwezige kleinkinderen zeiden bezig te zijn. Het regende en was koud, en ook dat droeg eraan bij dat ik alleen maar met grote stappen langs de kramen wilde gaan. Toch vond ik nog een interessant boek, over de expeditie naar het Behouden Huys, en een biografie van George Sand.
Verder nog een paar speelgoedjes, niks bijzonders maar wel aardig.
Daarna werd het tijd om de ingeslagen oranje tom pouces te verorberen, en wat gerommel aan de piano. Er lijkt bij mij nu een lichte verkoudheid op te zetten. Dan was het dus geen hooikoorts van Eef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten