Volgers

zondag 28 april 2019

Kikker in je.....

...tuin. Vandaag was een tuindag. Vanwege de groenophaaldag heb ik nog wat ongerief gesnoeid, wat wild kruid uitgestoken en wat takken opgeruimd. Tijdens die werkzaamheden zag ik een enorme libelle, die vreemd gedrag vertoonde: hij bleef maar zitten in het dorre rijsgras en leek wat te spartelen. Toen ik hem eruit haalde (want dat lukte) bleef hij eerst op de grond zitten, en hobbelde vervolgens de vijver in. Ook daaruit haalde ik hem. Later, toen hij was opgedroogd, zag ik hem wel een keer een rondje draaien. Laat ik maar aannemen dat hij nog maar net uit het vlies was gebroken.
Ook zat er een stoere kikker op de steen in mijn vijver. Het lijkt erop dat mijn tuin een klein toevluchtsoord is, voor beestjes als deze kikker en ook voor een aantal insecten. Ook in de grond zie ik het krioelen, lange witte dunne miljoenpootjes bijvoorbeeld. Het is misschien een druppel op een gloeiende plaat maar ik ben er trots op.
Vandaag kwam ik niet veel verder dan de fitness, maar dat heb ik dan ook als een atleet gedaan haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten