Volgers

dinsdag 30 april 2019

Vroeg op

Het ziet er naar uit dat het spreekwoord van de Engelsen 'early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise' toch ook voor de dames kan werken, op zijn minst gedeeltelijk - als je maar vroeg naar bed gaat. Dat deed ik gisteravond, en zie: ik werd helemaal uit mezelf wakker om kwart voor zeven, en nog uitgeslapen ook. Je moet er dan wel vroeg in natuurlijk. In elk geval was ik er helemaal klaar voor toen de schilders weer kwamen. Ik heb nog een uurtje kleine klusjes kunnen doen voordat ik affietste naar Debbie voor de wekelijkse martelgang. Die had ik hard nodig. Van al dat gezit van gisteren had ik knerpende rugpijn overgehouden. Die heeft Debbie er niet helemaal uit kunnen krijgen, maar het is toch een stuk minder geworden.
Daarna kwam ik thuis in een steenkoud huis. Alle deuren en ramen wagenwijd open, en buiten hoogstens 13 graden, ik kon maar net zonder jas binnen zitten. Vroeg in de middag ben ik daarom naar de bibliotheek gevlucht, en daar heb ik lekker zitten lezen. Om vier uur waren de mannen weg, om vijf uur mochten de ramen en deuren dicht. Dat heb ik direct gedaan. Alleen op de werkkamer is het nog erg koud; het blijkt dat het hele kozijn verrot is, en het zal moeten worden vervangen. De rest staat er nog goed genoeg bij, en zal met een verfbeurt weer lang mee kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten