Volgers

woensdag 3 april 2019

Knoop dicht

En direct het antwoord van de zanger: het gaat niet door. Om redenen die wel een beetje triest zijn.
Dus ik ga gewoon verder met schrijven en lezen van muziek. Wie weet bedenk ik nog een ander plan. In elk geval heb ik vandaag lekker achter de piano gezeten en gespeeld.
Inmiddels heb ik een boek over Bernard Madoff onder handen. Wat een vreselijk verhaal is dat. Iemand die jaar in jaar uit zijn naasten, zijn minder naasten en iedereen die hem kende het vel over de neus wist te halen met zijn uiterlijke charme. Ook interessant: waarom geloofden ze hem? daar is een sociaal psychologische verklaring voor, de groepsdruk en de wens om gelijk te hebben, gecombineerd natuurlijk met hebzucht. Zit je eenmaal in het schuitje, dan reageer je alsof je in een sekte beland bent. Compleet met guru en beloftes van een beter leven. Het stelsel is gebaseerd op vertrouwen in / geloof in een speciale voorganger. Dat was die Madoff wel. Het boek is nog niet uit, maar ik word er nu al akelig van. Dat heb ik er een beetje van af gesport bij Debbie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten