Volgers

maandag 15 juli 2019

Alle ballen

Maar weer eens een dagje in de keuken. Na een lange koffieleut met Eef was de ochtend al bijna om, maar er moest nog vlees worden gebraden, ballen gedraaid, en brood gebakken. Dus stond ik tegen lunchtijd met mijn armen vol meel en met drie pannen tegelijk op het vuur. Ik maak altijd veel tegelijk, en gebruik dat dan een aantal dagen achter elkaar of vries het vlees in. Er moet nu echter weer ruimte komen om nieuw vlees van Jan de jager te kunnen herbergen. Ik ga niet, dat zal Eef moeten doen, maar er is nu wel ruimte. Toen ik het brood klaar had, zag ik dat ik nog brood genoeg had, eigenlijk zonde, maar het blijft ook wel lang goed buiten de vriezer.
Verder heb ik weer gegrasduind in de papieren boeken en jawel, ik heb drie boeken congé gegeven. Uiteraard met enige weemoed, maar Gerrit Komrijs kritieken op bekende Nederlanders zijn niet meer actueel. Er zal vast nog wel iemand van kunnen genieten, dus het boek gaat naar Leef van de Geef.
Nu nog eens kijken wat er van zolder weg kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten