Volgers

dinsdag 16 juli 2019

Exotisch

Dan woon je al dertig jaar in je dorp en dan kom je er achter dat er een gebiedje is dat je totaal niet kent. Ik liep vandaag naar boer Dirk, om boter te halen, en ging eerst even langs de huisartsenpost. Daar laat ik altijd graag mijn uitgelezen pulp- en kunstbladen achter, en ik had er weer één. Uit nieuwsgierigheid en omdat ik had gehoord dat er verantwoord varkensvlees te koop is, liep ik even binnen in de kinderboerderij. Blijkt dat daar achter een hele moestuin is aangelegd, een knuffelstal met konijntjes en dergelijke. Het is een behoorlijk groot complex, ook met bloemen en een zitje erbij. Er staan een aantal gebouwtjes, die gebruikt worden voor de opvang van kleintjes en van grotere mensen die in hun hoofd altijd klein zijn gebleven. Alleraardigste medewerkers vertelden me dat daar inderdaad varkentjes worden gehouden, zij het dat je ze ergens anders moet bestellen. Waarschijnlijk kunnen de 'bewoners' van het complex het niet aan als ze zouden weten dat de beestjes worden geslacht. Tot mijn verrassing was er ook een terrarium met een paar kleine maar prachtige leguanen.
Ze zagen er weldoorvoed uit

Ik liep verder door het bos naar Dirk. Als je loopt, kun je vrijwel volledig door bos lopen, dat is toch wel uniek in onze gemeente. De boter was snel gekocht, ik liep weer terug en kwam via het Verloren Kerkhof - waar een paar zwervers en onderduikers uit de Tweede Wereldoorlog begraven liggen - weer bij huis aan.

Daar ging alweer een boek in de container, ik vond het niet de moeite van het uitlezen waard. Het volgende ligt al te wachten, ik denk dat dat interessanter is. Na het eten nog even een uurtje bridgen en dat was dan weer de 16e juli.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten