Volgers

dinsdag 9 juli 2019

Toch draaien

He gelukkig, de deskundige heeft geen erge dingen bij me hoeven constateren. Een paar weken uitzieken, dan moet het weer gaan. Dat is in elk geval prettig om te horen. Daarom ging ik na het consult wat wiebelig maar toch welgemoed kersen kopen. Er zijn nog echte Hollandse kersen bij de Koopman, en die zijn toch lekker! het duurt maar een paar weken, en dan zijn ze weer weg. Toen ik ze bij Eef op de flat legde, kwam ik Karin nog tegen. Ze vroeg belangstellend naar me en ik kon haar ook gerust stellen. Het duurt nog even, maar dan ben ik er weer.
Omdat ik niet kan fietsen - dat mag voorlopig even niet - doe ik alles te voet. Op de Hessenweg is gelukkig alles wat ik nodig heb. Na wat boodschappen heb ik een beetje het huis gekuist, dat moest ook wel na de ingreep in de badkamer. Daarna las ik het boek van Suzanne Vermeer (pseudoniem van Paul Goeken) uit. Het is een best aardig boek, duidelijk al een echte Goeken in wording, maar nog niet zo goed als zijn boeken zoals De Orde. Gelukkig kon ik daarna beginnen aan Narziss en Goldmund, op aanraden en verzoek van Eef en daarin ben ik al weer een eind gevorderd. Ook voor mij is het een nostalgisch boek, met herinneringen aan mijn jeugd. Vooral is het zo'n heerlijk warm verhaal, over die Goldmund. De liefde als zorgeloze toegeneigdheid, schuldeloos, vrolijk. Dat wilden we toch allemaal. Maar ik blijf niet de hele avond lezen. Ik ga draaien, gehaktballen haha, ze braden en daarna lekker douchen, het kan weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten