Volgers

maandag 8 juli 2019

Weer bloeit de Elvenbloem


Vandaag was de grote dag, voor de vijfde keer: we gingen een nieuw donorkind leren kennen en wel Jessy, geboren in 1995, nu dus een struise 24-jarige. We hadden het lang moeten ophouden, want ofwel met het werk van Jessy ofwel met onze vakantie ofwel met die van Fred, de begeleider van het FIOM kwam het steeds niet uit. Al twee maanden geleden wisten we dat het eraan zat te komen, en vandaag was het zover. We waren natuurlijk vroeg, maar zij was het ook dus gelukkig kwamen we elkaar niet al op de traptreden tegen. Eef ging welgemoed binnen in de kamer waar zij en Fred zaten te wachten. Er was weer veel herkenning en verwondering. Na de eerste globale uitwisseling mocht ik ook binnen komen. Daar zat een echte dochter van Eef, een heerlijke meid met wie we hopen een fijne verstandhouding te krijgen. De eerste steen daarvoor is inmiddels gelegd.


Na een lunch met haar en haar nicht Melanie, die haar had vergezeld, gingen we snel terug naar huis, want ik ben nog altijd niet helemaal in orde en wil eens goed rusten. Wel hebben we nog even een ommetje gemaakt, om het even te laten inzinken. Toen ik thuis kwam, zag ik tot mijn verrassing dat vandaag de Elvenbloem opnieuw in bloei staat.







1 opmerking: