Volgers

vrijdag 19 juli 2019

Fruit, kaas en noten

De voorbereidingen voor morgen zijn in volle gang. Dat betekent voor mij dat ik rijp fruit in huis wil hebben, om een grote gezonde salade te maken. Ik heb perziken, verse abrikozen, bramen, aardbeien, pruimen en banaan in huis gehaald. Meloen had ik al. De kunst is om alles goed rijp te hebben als het gegeten moet worden. Snijden doe ik dus ook morgen, want hoe later je dat doet hoe frisser het fruit smaakt. Natuurlijk was ik ook even op de markt, waar Barto de geitenboer met zijn enorme rode snor me vertelde dat hij er waarschijnlijk mee gaat ophouden. Dat zou echt heel jammer zijn, want zijn kazen zijn superieur. Maar hij moet het rustiger aan gaan doen van de dokter '...en daarom ga ik vannacht om kwart over twaalf weer op de vrachtauto rijden.' Hij kent zichzelf, wil altijd bezig zijn en kan gewoon niet stilzitten. Slaap heeft hij nooit, hij slaapt nog korter dan Eef in zijn jonge jaren. Ik zal hem missen hoor. Maar misschien duurt het nog even. Een ander gaat het in elk geval niet overnemen. Ik kocht een flink stuk kaas, en bij de Koopman nog een bak ongezoute noten.
Ook de bieb bezocht ik, er lag weer een boek klaar. Ik had het besteld, maar met de veronderstelling dat het nog wel een week of twee zou duren voor het er was. Niet dus, nog de volgende dag. Maar ik heb het al eens gelezen, dus nu krijg ik het ook vlugger uit. Het is de biografie van Von Humboldt door Augusta Wulf. 's Avonds wilde ik even met Eef praten maar hij was in een slechte bui. Spanning over de dag van morgen, vermoedelijk haha. Dus ging ik maar weer op tijd naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten