Volgers

zaterdag 17 augustus 2019

Keukenprinses

Creatief dagje hoor. Nog afgezien van allerlei nootjes die ik heb geschreven, aan de Raaf. Ook in de keuken heb ik mijn mannetje gestaan. Ik had in een onbewaakt ogenblik toch weer kornoelje geraapt, de laatste van dit seizoen, er lagen er honderden maar veelal vertrapt. Prachtig kersrood waren ze, rijper krijg je ze niet, dus ik had het niet kunnen laten liggen. Maar dat betekent dat ik dus verplicht in de keuken stond om eindeloos kornoeljes te ontpitten. Ook nu duurde het weer ruim een uur, misschien zelfs 5 kwartier, maar toen kon er 600 gram kornoelje zonder pit met suiker en pectine op het vuur. Een paar minuten later heb je dan 3 potten jam.
Verder heb ik een brood gebakken, deze keer experimenteel met een deel kastanjemeel. Het kwam mooi uit de oven, nu nog afwachten hoe het smaakt. Ook moest er worden gebraden, en ik had uit mijn tuin mijn enige andijvie geoogst die natuurlijk ook meteen verwerkt moet worden. Die staat nu te pruttelen. Na het eten, want dat is de beste wijze van koken: eerst eten, en dan zonder honger aan de slag. Het menu van vandaag was snijbiet van Theo met een worstje van Veldvarkens. Het heeft heerlijk gesmaakt. Nou de afwas nog...

1 opmerking: