Volgers

zondag 18 augustus 2019

Sri Lankaans eten

Het was wandelweer vandaag, en met enige aandrang gingen we een blokje om, door het bos. Daarna wilde ik weer direct aan de piano arbeid, want de inspiratie is er nog steeds en zelfs de Raaf begint vorm te krijgen. Na de zoveelste uitdraai ben ik aan tafel gaan zitten en omcirkelde de verschillende thema´s en hun vormen, en dat is heel leuk om te zien. Zo kun je de structuur van het stuk veel beter bekijken. Een paar motieven heb ik verplaatst of omgedraaid. Maar toen had ik het wel gehad en heb mijzelf nog even naar niveau 14 gebridged op step. Toen werd het tijd om de CD van de Lange Wandeling te rippen en waratje, dat lukte met aanwijzingen van Dick. Die tracks heb ik nu dus ook digitaal. Geen rijp werk, maar leuk om te laten horen als het zo uit komt.
Daarna werd het tijd voor ons bezoek aan Eefs buren. Sjoerd en Nivethika hadden nog een Sri Lankese maaltijd aan ons beloofd, en vandaag was het zo ver. Ze had heerlijke curries gemaakt, met kip en linzen, rijst en een salade met kwark. Het is daar de gewoonte om met de handen te eten, en dat deden onze gastheer en gastvrouw dan ook, maar dat vond ik toch wat ongemakkelijk dus mocht ik met een lepel eten. Dat smaakte opperbest. Na nog wat nababbelen onder het genot van een heerlijke Ceylonthee (wat anders?) ging ieder zijns weegs. Voor mij betekende dat nog even de voortuin schoonvegen, de groenbak vullen en buiten zetten, dit bloggie schrijven. Tot slot heb ik in de door mij zo geliefde schemering nog een glas vol fazantenbessen weten te oogsten. Elke avond zijn er wel een stuk of wat rijp. Aan het eind van het seizoen levert me dat genoeg bessen op voor jam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten