Volgers

maandag 5 augustus 2019

Kornoelje

He heerlijk, de Zwaan is af. Binnenkort hoop ik het lied door te spelen, maar nu is iedereen nog met vakantie. Toch is het een zwierig moment, als ik ik mijn handtekening eronder zet en de lijst met liederen AF ga bijwerken. Het stuk klinkt heel zwanig in mijn oren, en dat was de bedoeling. Glijdend, zonder beroering in het water. Ook mijn boeken zijn uit, dus nu kan ik beginnen aan de stapel die er nog digitaal ligt. Eerst maar eens de Bourgondiƫrs, lijkt me heel boeiend. Maar natuurlijk ook Mollo gaat weer bestudeerd worden, alles over snijden op de tien, ingooien en introevers. Ja, bridgen is fantastisch en we gaan binnenkort weer.
Verder is het zomer, maar al wel oogsttijd voor de kornoelje. Er staat een boom vlak achter bij Eef, die in deze weken een enorme vracht bessen aan zijn takken heeft hangen. Daar heb ik vandaag een flinke portie van geraapt en gekookt. Dat maakt nog geen jam, daar komen meer handelingen bij kijken, maar dat komt nog. En dan zijn er nog drie andere kornoeljes in het dorp. Dat wordt me waarschijnlijk te veel. Straks komen de fazantenbessen ook nog, tenslotte. Vanavond sporten.
Al met al geen bijzonder dagje, maar wel lekker gevuld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten