Volgers

woensdag 21 augustus 2019

Pasta

Gisteren had ik Eef mosselen voorgezet, vandaag zou hij pasta gaan draaien bij Marjorie. Maar eerst gingen we lekker liggen zonnen bij de fitness. Na enige aarzeling ging ik mee naar Marjorie, niet omdat ik dat niet wilde maar omdat er in mijn koelkast lamsvlees lag dat echt vandaag op moest. Ik wilde dus niet blijven eten. Maar we konden pas om vier uur terecht, omdat ze eerst allerlei onderzoeken had moeten ondergaan. Ze vertelde o.a. een hilarisch verhaal over Hugo die luid aaangaf waarvoor hij in het ziekenhuis kwam. Maar na een uur babbelen moest er toch gedraaid worden. Dat duurde veel langer dan verwacht, 300 gram pasta is wel een flinke hoeveelheid om te verwerken. Gelukkig had ze er veel lol aan. Moeder Leia zag er aangeslagen uit. Ze blijft een aantal weken in Nederland, maar het zit haar niet in de koude kleren allemaal. Ze bedankte ons uitdrukkelijk voor onze goede zorgen. Natuurlijk is het erg moeilijk om je dochter van zo ver los te laten, en dan is het heerlijk om te zien dat ze in haar schoonouders nieuwe ouders heeft gevonden. Ook de taalbarrière valt niet mee. Geen woord Engels, alleen Portugees, dus met handen en voeten kun je wat communiceren maar daar blijft het bij.

Moeder en dochter bij het nieuwe pastamachientje
Eef is blijven eten, en kwam na afloop nog een glaasje bij me drinken. Ik had het vlees soldaat gemaakt en had daarna gefitnesst. Ach, en Marieke was jarig, die had ik 's ochtends al gefeliciteerd, ook Jantine had ik met haar zus gefeliciteerd en we hadden daarna nog druk epverkeer. Alles bij elkaar wel een gezellig dagje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten