Volgers

donderdag 2 juli 2020

Aanwas en aanwinst

...dàt is boerenkool
Er was een pakje voor me gekomen dat ik kon ophalen bij de Hubo: ik heb nieuwe yogaballen besteld voor de sportkamer. De ballen die ik al heb zijn prima, maar wel wat groot, een diameter van 25 cm. Die kan ik voor sommige oefeningen goed gebruiken, maar niet voor alle. Daar zijn kleinere voor nodig. Al eerder had ik internet afgespeurd naar geschikte ballen en ze waren niet te vinden. Dus toen ik deze mooi groen gekleurde ballen van 18cm doorsnee tegenkwam, aarzelde ik niet en bestelde ze meteen. Het was nog even een klus om de ballen op te blazen en dan het plugje erin te krijgen, maar dat lukte ook en mijn sportkamer wordt er alleen maar vrolijker van.
In de tuin beginnen de planten tegen de hoogte in te kruipen. De boerenkool staat in volle glorie met nog veel levenskracht, de tuinbonen hangen en staan al aan de stam, en de sperziebonen zijn in de bloei. Binnenkort zal mijn eerste oogst zijn, ontzettend leuk!
Na de vergadering over het IVN heb ik meteen de nieuwe voorzitter voor een afspraak gebeld, en zij komt volgende week langs. Bij de Hubo heb ik nog wat informatie opgehaald over deuren en sloten, en ik heb een paar nootjes van de Zielewende in de PC gezet. Dat viel me trouwens niet mee; het klonk niet naar mijn zin. Daarna heb ik alles opgeruimd, gekookt en/of weggezet wat niet een paar dagen kon blijven staan. Ik plantte een nieuw bloemetje in de voortuin: edelweiss. Erg best weer was het niet, ik heb vandaag alleen een ommetje door de wijk gemaakt.

tuinbonen, bijna klaar voor gebruik
alpen in mijn voortuin
 

1 opmerking:

  1. De uitspraak is: "wat groeit er harder dan de kool op het land", nou, dat is de kool in jouw tuin. Die is inmiddels alweer een heel stuk groter geworden!

    BeantwoordenVerwijderen