Volgers

vrijdag 10 juli 2020

Windesheim en Herxen

Door omstandigheden lukte het Eef niet om vandaag zijn geplande museumbezoek af te leggen.In plaats daarvan kwam hij vrij vroeg in Wijhe aan. Na een aai over zijn bol om de teleurstelling te verdrijven, bedacht ik dat we dan maar mijn geplande route door het tweede natuurgebied van mijn dorp moesten lopen. Ik had het pad al uitgezet. Op vrijdag rijden de bussen, dus daar gingen we. Uitgestapt in Windesheim, waarop we direct aan de route begonnen. En dat was geen slechte keuze! Ook dit gebied is weer prachtig, stil en groots en groen langs de IJssel dwars over een grasdijk. Alleen geschikt voor wandelaars, wat wil je nog meer. We werden langs grote plassen geleid, vol met watervogels, en op zeker moment was er een zijpaadje dat nergens naar toe leek te leiden. Dat wilde ik wel eens in, en wat bleek? daar was een luxueuze kijkhut, van steen en best groot, en ook volkomen schoon. Wat een plek. 
Verder ging het, tot we bij de eerste boerderij van Herxen kwamen. Daar moesten we even improviseren omdat mijn route over een privé terrein liep, maar er was een alternatief en zo kwamen we uit bij de rest van het natuurgebied met o.a. prachtige IJsselflora. Ter hoogte van mijn eierboertje kwamen we bij de autoweg, maar we konden er beneden langs en hadden daar geen last van. Thuis genoten we nog even na met een flinke bak thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten