Volgers

zaterdag 11 juli 2020

Vleermuis in huis

Schattig vleermuis cartoon opknoping op de tak | Premium Vector
van internet geplukt
Maar voordat we gisteren gingen slapen, gebeurde er nog het nodige. Nietsvermoedend stapte ik mijn bed in, toen ik ineens een.... vleermuis in de slaapkamer zag rondfladderen. Ik schrik niet gauw maar dat vond ik toch griezelig. Stel je voor dat het beest je bijt, of onderschijt, al die enge ziektes beginnen met vleermuizen. Ik ben overigens dol op vleermuizen, maar dan wel buitenshuis. We sprongen dus het bed weer uit en als een ware torero zwaaide ik met mijn bloes en Eef met zijn handen. Het werkte allemaal niet, de opening in het raam is te smal. Hij was vast binnen gekomen via de sportkamer. Het lukte na een poosje om het beest in de badkamer te krijgen, met de deur dicht. Daar zette ik het raam open, Eef joeg er op los en gelukkig vond het diertje de weg naar buiten. Het is een heel klein beestje, niet groter dan een veldmuis. Het was heel aandoenlijk om te zien hoe het op de grond terecht kwam en zichzelf probeerde te verstoppen in zijn vlerkjes, net een kind dat zijn handen over zijn hoofd houdt bij gevaar. Maar ja, hier hoort het niet thuis. We konden weer gerust gaan slapen.
Vandaag heb ik wat piano gespeeld, Brahms en Schönberg, spulletjes gehaald voor de komende gasten en wat gekookt. Rustig dagje dus.

1 opmerking:

  1. Over Schönberg gesproken het volgende. In de biografie van Alma Mahler las ik dat de door velen zeer bewonderde Richard Straus het maar gekrabbel vond wat Schönberg produceerde: "misschien iets voor latere generaties", gaf hij toe. Ik moet bekennen dat ik dat geheel met hem eens ben. Na vele pogingen kan het mij nog steeds niet bekoren.

    BeantwoordenVerwijderen