Volgers

zondag 19 juli 2020

Rondje Warnsborn

De tweede waterval, klein maar fijn
Eigenlijk moet ik het hebben over een rondje Arnhem, want dat is de begin- en eindplaats van deze wandeling, maar ik vond het rondingspunt te Warnsborn zó mooi dat ik die naam op het etiket zet. Het landgoed is wijds, en toch open. Hoge bomen en een klein meanderend beekje, vol prachtige oeverbegroeiing en waterplanten. Een weide met lakenvelder koeien en kalfjes. Een prachtig Huis, met tuin en terras om iets te nuttigen, zou je dat willen. Wat wil je nog meer? maar dat is niet het enige mooie van deze wandeling. Je begint bij het Sonsbeekpark achter het station Arnhem, en van daar af is het al groen, glooiing, bos en weide wat de klok slaat. Vergezichten worden afgewisseld met een steile klim, nabij sprengen staan ferme herenboerderijen, iets meer stadswoningen zijn er ook maar de welvarendheid spat er vanaf. Je komt zelfs langs een heuse waterval.
Eef in de enorme berceuse
Dit alles was mogelijk gemaakt door Ab, die Eef een boekje met 25 wandelingen op de Veluwe heeft gegeven. Het is wat lastiger aangegeven dan bij een gewoon wandelboekje, maar met Komoot ernaast kom je er wel uit. Het einde van de route heb ik wat geïmproviseerd gelopen, dat leek me ook een leuk stuk en onze benen deden niet echt meer van harte mee, dit was iets korter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten