Volgers

maandag 27 juli 2020

Ontmoetingen

Deze ochtend heb ik weer eens besteed aan een gezellige babbel met Johnny en Theo. Ze zaten heerlijk buiten op hun strandstoelen onder het afdakje. Het was aangenaam weer, windstil en aan de frisse kant van warm. Groentes kwam ik niet halen, ik heb er zelf meer dan genoeg, maar het was leuk om hen weer even te spreken. Ik wilde vooral een advies hebben over hoe de bieten te conserveren. Volgens Johnny kan dat gewoon gekookt in de diepvries dus dat ga ik maar doen. Er kwam nog ene Mieke en we hebben met ons vieren een uurtje over de tuin en de wereld doorgepraat. 
Na de lunch, weer met een lekkere bak soep en brood met geitenkaas, liepen we samen door het bos naar de Kwinkelier. Eef nam daar afscheid en liep rond het bos langs de oude school weer terug, ik liep nog even langs de telefoonwinkel om een probleem met mijn mobieltje op te lossen. Er waren veel mensen, maar ik heb geduldig gewacht en dat viel eigenlijk wel mee qua tijd. Vooral omdat de snelle jongens het probleem wisten op te lossen! Daarna liep ik naar het station en botste daar bijna op Bert C., mijn oude jaargenoot uit de studie. Die had ik in geen eeuwigheid gezien! Dat hij in Bilthoven woont was mij bekend, maar ach je verliest elkaar uit het oog. Ik had een paar keer mijn belangstelling laten blijken, maar het kwam er gewoon niet van. Nu praatten we even bij, hun jongste zoon is alweer 30 en woont nog bij hem en zijn vrouw. We wisselden snel nog even telefoonnummers uit, en toen ging ik naar de trein waar ik net de aansluiting miste. Geen nood, als je een e-reader hebt. 
Thuisgekomen zag ik een berichtje van Jessy, die in haar sas was met een instructiefilmpje over organische chemie dat ik haar had toegestuurd. Ze begreep het, en ze zegt meer van die filmpjes te willen bekijken. Is dat even leuk!

1 opmerking:

  1. Kanjers die gasten van de telefoonwinkel. Als moderne tovenaars maken ze alles weer in orde op je mobi. Daarbij houden ze ook nog eens de vlag hoog op de verder zo uitgestorven Kwinkelier.

    BeantwoordenVerwijderen