Volgers

zondag 5 juli 2020

Kookles

Er gaat toch niets boven zelf doen
Na een uitgebreid ontbijt gingen we naar onze afspraak met Hugo en Marjorie.
Het gaat stukken beter met haar, ze heeft erg veel zin in haar komende baan. Intussen heeft ze haar idee voor een gepimpt balkon laten uitvoeren door Hugo, de alleskunner met zijn handen. Het ziet er inderdaad heel aardig uit, met bloemetjes en een prettige namaakparketvloer. Verder heeft ze sinds kort een driewieler met lage instap, waar ze graag ritten mee maakt. Die zal ze gaan gebruiken voor haar werk. Stoer hoor.
Natuurlijk gaat het gewone leven dan ook weer beginnen, en daarom had ik boerenkool uit eigen tuin meegenomen, deze keer onverwerkt. Want dat mocht ze zelf doen, onder mijn leiding, tot haar verrassing. Maar ja, als je zo van boerenkool houdt, moet je het zelf kunnen maken, vind ik! Dus ik liet Marjorie de verse bladen ritsen, snijden en wassen, de aardappels en boerenkool koken, en tenslotte stampen. Ze vond het wat. Haar eerste eigengemaakte verse boerenkool. Later hoorde ik dat ze er van hebben gesmuld.

1 opmerking: