Volgers

zondag 26 juli 2020

Bert Bos

 
Op een bankje namen we onze lunch. Die van mij bestond uit een ongehoord lekkere appeltaart van theehuis Peet bij station Hollandsche Rading, die dames bakken hun eigen taarten, er zijn veel soorten. Deze keer hadden ze ook pruimentaart en chocola met ananas en banaan. Zo maken ze het je wel moeilijk. Maar ik wilde eens vergelijken. Het oordeel luidt: die van Eef is helemaal af, omdat daar ook walnoot doorheen zit; maar deze was vrijwel even lekker en had iets meer kaneel. Ik ga daar vast nog wel eens iets lekkers halen!                                                          
Oud Loosdrecht in de verte
 Zaterdagavond was ik in De Bilt neergestreken voor een rustig avondje. Vanochtend gingen we na het ontbijt een wandeling maken over het Bert Bospad. Dat is een heen-en-weertje, hoewel ik later ontdekte dat er ook een mogelijkheid is om door te lopen naar Fort Ruygenhoek en dan rechtstreeks naar de bus in Utrecht, of zelfs door naar Overvecht. Maar dat komt een ander keertje. Nu was het stralend weer, en de zodden van Westbroek stonden er fabelachtig bij. Er was geen streep aan de lucht, een enkel eenmotorig toestelletje vloog pruttelend over onze hoofden, en de wateren waren helder en stonden vol waterplanten. Er waren wel mede-wandelaars, dat is meer dan gebruikelijk. Ik heb de indruk dat er in deze tijden meer mensen zijn die tot de slotsom komen dat wandelen niet alleen gezond is, maar ook heerlijk om te doen en je ziet ook nog een iets! Ik hoop dat het dat is, en dat men dat vasthoudt.



 
's Avonds heb ik op Eefs account gebridged en nu staat hij op niveau 18 - zelf moet ik het doen met niveau 10, het wil bij mij maar niet omhoog haha. Heerlijk te eten gekregen, waaronder een eigen recept van boerenkoolsoep van Eef, smullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten