Volgers

dinsdag 25 februari 2020

Familiebezoek

Mariska en haar twee kleintjes hebben deze week carnavalsvrij, en kwamen vandaag op bezoek. De eerste bezoekers dus in mijn nieuwe huis. Ze waren heel lief en vrolijk, die kleintjes, en speelden met de boerderijspullen en de houten treinrails die ik had klaargelegd. Mariska zat aan de keukentafel honderduit te praten met Eef, die overigens al een paar uur had gewandeld: de uren vlogen voorbij.
Hoogtepunt was toch wel dat kleine Guusje ABOE deed met opa. Dat wordt dan de vierde generatie die dit fraais uitvoert, want ik meen dat ook Eefs oma kleine Mimi dit wel eens meedeed. Het was om in je broek te doen van het lachen, die kleine aap die met die grote aap samen op tafel sloeg en de wonderkreet ABOE riep. Eef heeft ooit eens uitgelegd waar het een verbastering van was, het was in elk geval iets wat zijn vader had gezegd en dat door de toen nog kleine Ferry en Jan op hun eigen manier werd uitgelegd.
's Avonds kreeg ik ontzettende pijn in mijn voet. In de ochtend was ik geslipt over een natte tegel maar dat leek niets te betekenen. Maar nu had ik zo'n pijn in die voet dat ik niet kon slapen. Ik zag het somber in; morgen gaan we naar Jan lopen, zou dat wel gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten