Volgers

woensdag 5 februari 2020

Muziek schrijven

Vandaag zou ik gebruiken om muziek te schrijven. Nou, dat lukte voor geen meter. Ik heb een reeks gemaakt, dat dan nog wel, maar om daarvoor in Finale iets van een ritme bij in te voeren gaat mij nog altijd boven de pet. Dat programma maakt dat ik mijn plezier in het schrijven behoorlijk verlies. Toch is dit het programma dat alle gerenommeerde componisten gebruiken, het moet dus verdiensten hebben. Ik zal dus tijd nemen om eerst dat programma te begrijpen. Helaas heeft het een voor mij niet in te voelen handleiding. Worstel worstel. Na een paar uur gaf ik het op en ging eens kijken bij de kringloopwinkel hier. Daar zag ik meteen een paar zijtafeltjes die ik graag bij mijn bankje wil hebben. Die zou ik aan het eind van de dag ophalen.
Maar eerst kwam Rein Schoenaker, de klusman die mij was aangeraden. Hij vertelde trots dat hij de derde generatie van zijn bedrijf is, en dat er mogelijk opvolging aan komt in de persoon van zijn zoon, over een aantal jaren. Hij was niet te beroerd om een dag lang kleine klussen te doen, zodat het gepiep en geknars weg is, en zodat alle lichten functioneren en dergelijke. Ik had meteen een vertrouwd gevoel bij deze handwerker. Daarna haalde ik in twee keer de zijtafeltjes op. Er was nog wat ander spul dat misschien de moeite waard is, maar ik ga niet haasten.
Tot mijn verrassing kwam Eef 's avonds gezellig naar mij toe. We dronken samen een glaasje en praatten elkaar bij over onze dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten