Volgers

zaterdag 29 februari 2020

Schrikkeldag

Het is 29 februari en dat gebeurt maar eens per vier jaar. Niet dat ik iets bijzonders had gepland, maar het is toch wel een aardige gedachte. Bovendien heb ik het boekje 'Een gegeven dag' liggen, van de onvolprezen Robert van Gulik zaliger, en dat draait deels om de gedachte dat er met zo'n onverwachte extra dag ook extra tijd, tussentijd komt voor de hoofdpersoon waarin van alles kan gebeuren, en dat gebeurt dan ook. Het wordt een avontuur met een spirituele component voor de hoofdpersoon. Het boek loopt op een bijzondere manier af, en is daarom nog altijd een favoriet van me. Ik heb Eef aangeraden het vandaag te lezen, toepasselijker kan het niet.
Bij SportCity heb ik me aangemeld voor een komende les met Debbie - die kan ik toch maar moeilijk missen. Daarom ga ik de komende 2 of 3 maanden kijken of ik een soort compromis kan bereiken: een paar keer naar Debbie, verder thuis serieus oefeningen doen. Even wipte ik nog bij de bieb langs om een krantje te lezen. De vaste gast aan het leestafeltje bood me vriendelijk een dadel aan, die ook echt lekker was. Dat stelde ik op prijs! Daarna ging ik even langs bij Douwe die gelukkig thuis was, en we zaten een half uurtje lekker bij te praten. Na nog een paar kopjes thee ging ik dan weer op weg naar Wijhe, met tassen informatie en een gevulde rugzak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten