Volgers

vrijdag 28 februari 2020

IJsbloemen

Koud dat het was deze ochtend.... of zijn we niets meer gewend? Toen ik wakker werd, zag ik voor het eerst sinds jaren ijsbloemen. Ze stonden op mijn tuimelramen, toch dubbel glas, maar er stondenb echte ijsbloemen op zowel de noordkant als de zuidkant. Ik nam rustig de tijd om wakker te worden, en draaide een was terwijl ik het ontbijt maakte. Nog wat andere zaken vereisten mijn aandacht, en toen vertrok ik naar het dorp waar ik de reservefiets even liet opknappen. Daarna werd het tijd om richting Utrecht te gaan, naar de Fiets- en Wandelbeurs waar ik Rafa uit Calpe hoopte te treffen.
Naast Rafa op de beurs
Daar was hij inderdaad, maar was net even iets gaan eten met drie dames die ook in onze groep zaten in 2018. Ik vond ze bij de kantine en schoof gezellig aan. Leuk om weer herinneringen op te halen.
Bij de verschillende stands haalde ik weer allerlei informatie op; of het dit jaar echt tot reizen komt, vraag ik me af. Momenteel speelt de uitbraak van het coronavirus een grote rol, het ene na het andere land gooit de grenzen dicht en dat zal nog wel doorgaan totdat iedereen een keer aan de beurt is geweest. Maar de ideeën liggen al wel klaar.
Thuis bij Eef kreeg ik een heerlijke rodekoolschotel met vers gebraden haas, wat een bof! Eef had het haas direct na ons bezoek bij Jan in de braadpan geschoven. Was een heel gezellige avond.m

Geen opmerkingen:

Een reactie posten