Volgers

dinsdag 4 februari 2020

Overijssels Landschap

Natuurlijk ben ik aan het nadenken over de manier waarop ik hier mijn tijd wil besteden, en hoe ik het best kan inburgeren en contacten opdoen in deze gemeente. Daarom had ik op de site van het Overijssels Landschap gekeken naar natuurwerk. Er was wel iets, met weidevogels, en bovendien zag ik dat er met tussenpozen een introductiedag voor nieuwe vrijwilligers en voor belangstellenden wordt gehouden. Op die van vandaag was nog 1 plek vrij! Een vingerwijzing natuurlijk, dus ik had me meteen ingeschreven. Het was op landgoed De Horte, bij Dalfsen, en ik had becijferd dat ik daar op tijd kon komen op een fatsoenlijk uur. Het weer was niet al te best en bij het vroeg opstaan ben ik dat ook niet, dus op de fiets ontdekte ik dat ik geen plu had. Behoorlijk nat kwam ik bij de trein aan, waar ik snel weer opdroogde. Er was een aansluiting met een busje, dat vlak bij het adres stopte. Althans, zo leek het. Maar het was niet zo, want op de site stond het verkeerde adres. Ik had al een licht vermoeden dus ik had het andere adres ook maar genoteerd: 15 huisnummers verderop. Alleen, dat was vanwege de verlaten boerderijen op die weg wel ruim 3 kilometer verderop. Bij het verkeerde adres zat een kindercrèche. Ik vertelde mijn verhaal, en liep weer verder, onder een dreigende lucht maar gelukkig wel droog, en bedacht dat ik dus nu veel te laat zou zijn. Wie schetst mijn verbazing toen ik de dame van de crèche aan zag komen in haar autootje: 'Stap maar in, ik breng je wel, het is veel te ver'. Is dat niet ontzettend lief? Zo kwam ik nog net op tijd aan.
De dag met OL was heel informatief, buitengewoon plezierig en gastvrij, en zonder ook maar iets dwingends. Karin van OL loodste ons door een presentatie, beantwoordde alle vragen heel behulpzaam en duidelijk, en gaf aan waar behoefte aan is. Daarna kregen we heerlijke goedverzorgde lunch, een rondleiding langs het materiaal en over het landgoed. Met leenplu! Een vriendelijke medevrijwilliger Jacob bracht me naar Zwolle, waar ik nog vóór vieren kon inchecken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten