Volgers

vrijdag 21 februari 2020

Kunst

Anne-Maartje legt haar project uit
Na een uitgebreide instructie op de apparaten van de sportclub, en een uurtje workout, kon ik vanmiddag in Zwolle terecht voor een optreden van KASKO, zoals ze tegenwoordig heten: een klein groepje creatievelingen die theater en muziek combineren. Anne-Maartje is daar één van en zo ben ik die groep op het spoor gekomen. Ze hadden een zwerftocht door Odeon in Zwolle georganiseerd. In verschillende zalen of op de trappen werd iets opgevoerd, soms een toneelstukje, soms een lied, soms een schetsje van een toekomstige opera. Het was erg leuk om te zien, hoewel het ook wel iets knulligs had, een beetje amateuristisch. Het zijn allemaal ook wel erg jonge mensen. Maar amusementswaarde had het beslist.

Merlijn Runia zingt drie liedjes van A-M
Wat doet die mevrouw nou?


Intrigerend werk van Mirjam Völker
Daarna stak ik de straat over naar de Fundatie, die nogal reclame maakt voor de volgelingen van Neo Rauch. Die hebben we indertijd bekeken met Nathalie, en daar werd ik niet vrolijk van. Daarom was ik benieuwd wat zijn leerlingen deden. Dat viel me reuze mee. Vooral het werk van Mirjam Völker sprak mij aan. Het thema bij haar is verval van beschaving, hernieuwde opkomst van natuur. Dus zag ik overwoekerde huizen, fabrieksachtige gebouwen en brandende loodsen tussen bomen. Boeiend, kleurrijk meestal, en raadselachtig. Ik bleef maar kort, maar het was de moeite waard.
Op de terugweg naar huis haalde ik nog een pakje op en ging even langs bij de bibliotheek. Alles kan in Wijhe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten