Volgers

zondag 1 maart 2020

Meteorologische lente

Het is 1 maart, de dag dat de lente begint volgens de meteorologen. Het was ook een mooie dag, niet warm maar wel zonnig dus ik ging er op uit. Er is een rondje rond Wijhe te wandelen en dat had ik nog niet gedaan. Via het Wijhese bosje kwam ik uit in de weilanden, en daar was te zien dat het de afgelopen weken zo veel heeft geregend.
Kleddernatte weilanden.
Een enkel schaap stond verloren tussen het nat, op een droge plek. Er was geen mens buiten, er waren alleen een paar ver van elkaar staande boerderijen. Helaas zag ik nergens een bordje met iets te koop aangeboden. Ik had gehoopt op wat eieren. Wel was er een imker, maar op zondag is er hier niets open natuurlijk. Ik rondde de route in krap 2 1/2 uur en ging tevreden aan de slag op zolder. Daar heb ik de kamer uitgeruimd, vooral alle foto's netjes opgeborgen. Ook heb ik wat kleine veranderingen aangebracht, hier iets opgeschroefd, daar wat afgehaald. Lekker een beetje klussen op zondag.
Een oude boerderij die nog vol in gebruik is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten