Volgers

vrijdag 6 maart 2020

Eigen Huis

Een van mijn Facebook vrienden is een houtbewerker. Deze had twee vrijkaartjes in de aanbieding voor de beurs Eigen Huis. Omdat ik nog op zoek ben naar een mooie eettafel, leek me dat wel wat dus ik meldde mij en kreeg de kaartjes. Vanochtend ging ik erheen, in de Jaarbeurs. Ik ging meteen naar de stand van mijn FB vriend en liet me uitgebreid informeren over onderstellen, houtsoorten, laklagen, randen en leveringstijden. Dat gaf nieuwe inspiratie, ik vond beukenhout prachtig en ook suikeres. De deskundige raadde iep aan, maar dat vind ik niet zo bijzonder. Na dit bezoekje ging ik de rest van de beurs bekijken en ach, ik had het idee dat ik in een snoepwinkel was terecht gekomen.
Ook andere tafelmakers lieten prachtige spullen zien, met weer ander hout en weer andere onderstellen. Er waren maquettes van architectenbureaus. Hele zwembaden waren opgesteld, en ruim en luxe tuinameubelementen. Grote namen in sfeerverlichting lieten zien wat ze in huis hadden, isolatie experts hadden het nieuwste van het nieuwste en er waren natuurlijk ook prachtige keukens, open haarden en wandbekledingen.
beukenhout
een lampenwand



onderstelletje waor
maquette, zo te zien van een overdekte brug 

de rog staat op tafel
Zelfs een buitenlift kon je in werking zien. Rustig nam ik zoveel mogelijk in me op en ik sprokkelde verschillende folders mee. Met moeite rukte ik me los uit deze weelde. Het zou te vermoeiend geweest zijn om alles nog een keertje langs te gaan, maar o wat was dit leuk om mee te maken, volgend jaar ga ik weer.
Maar nu moest ik naar de vrijdagmarkt om verantwoorde vis in te slaan. Het werd een stuk stekelrog voor vanavond, en een griet voor als Teresa komt. Heerlijk allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten