Volgers

dinsdag 10 maart 2020

Knoest doorgehakt

Als dat zoeken en vergelijken, je wordt er ibbel van. En dat terwijl binnenkort de eerste eters gaan komen: Vera en Claus, en die wil ik niet om een zijtafeltje laten zitten. Daarom heb ik vandaag de knoop, of de knoest maar doorgehakt. Even ging ik nog kijken naar de keurige tafel bij de tweedehands kantoorwinkel die hier ook al is gevestigd. Een pracht tafel, maar te groot, 2 meter raak ik hier niet kwijt. Maar de winkel ernaast, de kringloop, had een mooie uitgerekt cirkelvormige tafel staan met elegante licht gebogen poten. Allemaal grenenhout. Dus met knoesten, en vrij licht. Onder de tafel zitten 6 laadjes verborgen. En dan ook nog voor ongeveer 1/20 van de prijs van al die handgemaakte supertafels. Kortom, a.s. maandag komt mijn nieuwe eettafel. En mocht deze toch niet bevallen, dan heb ik voor een paar tientjes een tijdlang plezier van deze tafel tot ik iets anders zou vinden. Mooi toch!
Ik zat nog maar net na te genieten van mijn gehakte knoop, toen Eef binnenviel, veel vroeger dan ik had verwacht. Hij had achteraf toch geen dienst bij schoondochter Marjorie, zo bleek, en kon daarom eerder hierheen. Ik heb eens een lekker maaltje zuurkool klaargemaakt, met echte worst van de superslager hier in het dorp. Dat ging er wel in! en zo maakten we 's avonds bij het bridgen toch weer 53% en mogen daardoor promoveren naar de A-lijn. Wel zo aardig tegenover de B-spelers, en volgende week gaan we eens zien wat we echt waard zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten