Volgers

woensdag 25 maart 2020

Kadootje

Een thuisdag vandaag, want alle boodschappen zijn wel een keer gedaan, dus wat doe je dan. Ik heb de tuin een beetje aangeharkt, mijn schoondochter gefeliciteerd met haar verjaardag, nog wat kleine dingen geschroefd en wat gelezen. Saai was de dag niet, want er wachtte mij een kadootje. Om half twee ging de bel. Daarachter deinsde de postbezorger van mij vandaan "ik heb twee pakjes voor u, doet u de deur aub dicht dan zet ik ze voor u neer". Dick had mij al gemaild dat er een huiswarmertje aan zat te komen. En nu stonden ze er dan, twee pakjes met flessen wijn, waarvan drie met allerliefste opschriften over vriendschap. Ik mailde Dick meteen dat ik er die avond eentje op hem zou nemen.
Inmiddels kwam Eef uit zijn flat terug, helemaal in de bonen. Ja, bonen had hij in overvloed meegenomen, maar waar hij eigenlijk om was gegaan had hij vergeten mee te nemen. Bovendien had hij zijn balkondeur open laten staan. Ik had het eten al op tafel, en spoorde hem aan om direct daarna weer terug te gaan; we konden de trein van half zeven halen. Een fles van de lekkere wijn van Dick nam ik mee, en zo zaten we tegen half negen weer op zijn flat. De buurvrouw, die de open deur had gemeld, kwam ook langs en zo namen we met ons drieën een heerlijk glaasje rosé op zijn gezondheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten