Volgers

woensdag 11 maart 2020

Sportclubs vergelijken

Nu ik verhuisd ben is het wel een beetje een probleem dat ik geen Pilates meer kan doen bij Debbie. Of ik moest telkens een dagkaart regelen als ik er ben. Dat is wel een optie, maar ik kijk toch ook om me heen. Nu had Debbie zelf op FB gepost dat er in Amersfoort een nieuwe sportclub open gaat, maar haar ondeugende snuit pontificaal op de folder. Daar ging ik dus vanochtend meteen na de wandeling door het bos heen. Ik kwam terecht, vlak achter station Amersfoort, in een poepie gezellig stukje van die stad dat ik helemaal niet kende! Echt een oud dorpssfeertje heerste daar. Een ouderwetse slager, een banketbakkertje en een groenteboer vlak bij elkaar, een gezellig ogend kroegje en van die huizen waar de huiselijkheid nog van af straalt. Een beetje groen maakte het af. En daartussen was dus een piepklein pandje waar Mathilde me te woord stond. Helaas geeft Debbie daar geen les, maar Mathilde is van dezelfde opleiding als zij en doet ook Pilates met ballen, tubes, stokken enzovoort. Alleen stond er nog niets klaar haha, de tent werd op dat moment nog ingericht. Er stonden al wat opbouwstukken van apparaten en spiegels. A.s. zaterdag is er open dag, daar ga ik zeker heen. Ben heel benieuwd, ik hoop dat het echt goed is daar.
Maar nog een tweede alternatief is opgekomen en wel de ProFit keten in en rond Zwolle. Die hebben een stuk of 6 vestigingen in de omgeving. Eén daarvan zit op 5 minuten lopen van een treinstation richting Kampen, en heeft Pilates op een gunstig tijdstip. Ik liep er heen en werd aangenaam getroffen door de ruime, lichte zaal en de beleefde manier waarop ik te woord werd gestaan. Ik mocht alles bekijken. Op de eerste verdieping waren de kleedkamers en twee prachtige ruime en lichte zalen, met allerlei hulpmiddelen. Mij werd verzekerd dat elke Pilatesles weer anders werd onderricht, zoals dat hoort om je spieren niet te laten wegzakken in routine. Klinkt goed allemaal! Een proefles is al geregeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten