Volgers

maandag 2 maart 2020

Jarig Jobje

De app stond vandaag niet stil: eerst felicitaties aan Mariska, die 32 is geworden vandaag. Daarna kwam er bericht op Half 11: Jessy zit een paar dagen in Parijs, ik denk met haar vriendin. Ze liet een foto zien van de afgebrande Notre Dame, die ik herkende aan het prachtige zonnewiel voor op de gevel. Ze had het er naar haar zin, maar het Louvre ging niet door: coronasluiting. Jaja, preventief, de werknemers daar vinden het te griezelig. Zo ging ze althans voor wat de kunst betreft onverrichterzake weer terug. Wel een treintje later haha, ze had haar aansluiting gemist.
Dit is de eerste maandag dat ik geen enkel sportabonnement heb. Dat is niet zo mooi, getraind moet er worden, en daarom heb ik de blauwe kamer snel omgetoverd tot sportkamer, compleet met spiegel. Daar kon ik rustig wat Pilates oefeningen doen, die ik op internet nog eens had nagekeken. Er is genoeg over gepubliceerd, gelukkig. Een vol uur lang deed ik sit ups, superman, de serie van vijf, ga zo maar door, en zelfs aan het eind bedacht ik me een paar cooling down oefeningen. Het voelde goed aan! maar best lastig om zelf iets te verzinnen. Ik ga maar eens een schema uitschrijven, dat ik dan een beetje kan afwisselen.
's Avonds was er bridge. Ik ging met Mia, omdat Eef verplichtingen had in De Bilt. Mia vond het een heel avontuur, ze bridget nu vier jaar en heeft nog maar een begin van het idee over haar eigen systeem. Ik moest dus voorzichtig proberen om haar duidelijk te maken wat we van elkaar konden verwachten. Maar het liep boven verwachting goed. Niet alles natuurlijk, ik heb ook een paar blunders gemaakt, maar ze deed echt haar best om mijn biedingen te begrijpen. Eén keer scoorden we een nul omdat ze geen antwoord gaf op een informatiedoublet, en één keer 100% omdat ze op mijn zwakke ruitenbod (met ontkenning van hoge kleuren) hup naar 5 sprong, met maar 8 punten. We hadden allebei een singleton en zo maakte ik ongedoubleerd -1. Topscore natuurlijk, want voor ops zat er een dikke manche in. Maar die vonden ze niet meer. Uiteindelijk gingen we met 59% naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten