Volgers

maandag 23 maart 2020

Knollenland

Ik werd wakker in een leeg huis, en heb mij vervolgens beziggehouden met huishoudelijke taken zoals de was en het stofzuigen. Maar daarna ging ik erop uit, stralend weer, en het kan nog. Natuurlijk ging ik op pad naar een gebied zonder tegenliggers, en dat is hier in de buurt het achterland met de weilanden. Op een kruispunt waar de geel-rode symbolen je rechtdoor willen hebben ging ik naar links, en stond oog in oog met twee loerissen van hazen, rustig op het pad. Ze waren totaal niet nerveus maar toen ik de camera pakte, waren ze helaas toch wel zo voorzichtig om het knollenland met de voederplanten voor de koeien in te springen. Geen foto dus, maar wel een prachtig beeld op het netvlies. Verder liep ik, tot de straat, en daar kon ik een sluisje oversteken dat naar een pad langs een sloot leidde. Daar liep ik over de graskade, passeerde een klein bos met een mooi meertje, en kwam uiteindelijk in de nabijheid van Wijhe uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten