Volgers

zondag 29 maart 2020

De rode kamer

Vandaag was ik met geen stok de deur uit te krijgen. Eef ging alweer wandelen, maar ik had nog genoeg te doen in de rode kamer. Er moest worden gesjouwd, verplaatst, gesorteerd, opgeborgen en weggegooid. Natuurlijk in mindere mate dan bij de verhuizing, maar toch lag er nog aardig wat werk. Aan het eind van de middag lag het er allemaal keurig bij en zelfs oma's bureautje staat nu op een plek waar ik wel eens echt kan gaan werken. De lust om te werken is er nog niet zo; dat duurt nu al wel een hele poos. Maar toch helpt het dat er orde is, inmiddels, in mijn huis. Mijn creatieve periode zal nu wel een keer weer op gang komen.
Natuurlijk hebben we ook vandaag heerlijk gegeten: Provencaalse kip, met spruiten en aardappels, en vla toe. Zowaar komt er wat lucht in de vriezer. Eigenlijk gaan die voorraden best hard. Tycho appte me dat zijn verhuizing achter de rug is, en dat hij enorm is opgelucht nu hij deze fase kan afsluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten