Volgers

dinsdag 3 maart 2020

MRIJ boerenboter bij Zwolle

O o wat kwam ik weer moeilijk mijn bed uit vanochtend. Het was gisteravond dan ook erg gezellig geworden bij de nazit. Dat moet ik altijd bezuren, de dag erna. Maar met koffie en thee kwam ik toch op gang en ging eerst maar eens wat kleine klusjes doen, en stofzuigen. In alle rust naar de lunch toe gewerkt, en daarna stapte ik op de trein richting Zwolle. Ik wilde boerderij De Huppe wel eens uitproberen. Dat is een landwinkel met eerlijke boerenproducten, volgens henzelf, waaronder boerenboter. Het is op ruim een half uur lopen van station Zwolle, dwars door het land, en dat op zo'n zonnige zij het koude dag als vandaag was precies wat ik nodig had.
Een stukje Zwolle op weg naar de boerenwinkel

Heen maar eerst met de bus, want ik moest ook op tijd weer terug natuurlijk. De winkel viel niet tegen. Maar ook niet mee. Boer Dirk zou er een puntje aan kunnen zuigen. Er stond allerlei lekkers zoals bitterkoekjesvla, ossenstaart, mosterd, vijgenjam en schapenkaas. Ook boerenboter was er, à E 8,20 de kilo, wat ik niet duur vind. Maar helaas was het boter van Holstein koeien. Toch heb ik er wat van gekocht, ik ga het gewoon proberen. De terugweg door veel groen naar station Zwolle was een fijn wandelingetje. Daarom liep ik nog even door naar biologische Slagerij Haverkort, waar boerenboter van Erf 1 wordt verkocht, en die hebben MRIJ koeien. Waarom dat nou weer karneboter moet zijn? want dat is gemaakt van gefermenteerde zure melk. Kortom, ook daar heb ik een pakje van gekocht, om te proberen. Als dat het ook niet is, dan moeten we de MRIJ boter gaan zoeken bij boerderij De Morgenstond in Oud Ade.... en dat is wel ver. Of eventueel bij de Annahoeve, Menneweg 42 in Sassenheim, daar kun je die boter ook kopen. Op een kwartier lopen van station Sassenheim.
Een fraai object in de meubelzaak

Op de weg terug naar het station liep ik nog even een meubelzaak binnen, op zoek naar een eettafel. Daar ben ik nog niet uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten