Volgers

woensdag 4 maart 2020

Rein, regelmaat en geen rust

Allemaal kleine dingetjes waren nog niet goed in orde in mijn woning. De veluxramen wilden niet open en dicht, ik wilde graag een buitenlamp die op beweging reageert, een andere buitenlamp was stuk met een dolgedraaide schroef, en zo was er nog een en ander. Rein kwam vandaag om daar paal en perk aan te stellen. Terwijl hij bezig was, ging ik boven aan de gang met de 'creatieve zolder' en ook moest er gebroken en leeg glaswerk worden weggebracht. Dat is om de hoek, en daarna belde ik even bij de buurvrouw aan voor wat uitleg over de groenbak ophaaldienst. Ze nodigde me binnen en het werd een geanimeerd gesprek. Ze vertelde over haar vrijwilligerswerk met paarden voor gehandicapten, en over wat mogelijkheden om hier in Wijhe iets te doen voor anderen.
Ze was bijna naar Duitsland afgereisd voor een gezellige bijeenkomst, maar het werd afgeblazen: corona! degenen bij wie ze zou logeren, moesten in quarantaine vanwege een buur daar die het virus heeft. Dus als ze een dag eerder was gegaan, had het virus zich ongetwijfeld naar Wijhe laten transporteren. Maar ik denk dan aan die viroloog die lakoniek stelde: we krijgen het allemaal. Een virus is net een kakkerlak. Je kunt bestrijden wat je wilt, maar het zit er toch.
Rein vertrok na gedane arbeid, ik kreeg een bestelling met de pakjespost, en toen kon ik naar De Bilt. Moest even nadenken wat ik allemaal mee moest nemen, het werd een rugzak vol. En in De Bilt schoof ik aan bij Debbie - met een dagkaart. Heerlijk om weer grondig te pakken te worden genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten