Volgers

donderdag 19 maart 2020

Allemaal beestjes

Geen enkel excuus meer
Vanochtend was dan de langverwachte dag dat de verhuizers de overtollige gebruikte dozen kwamen ophalen. Mijn hele schuur was onopruimbaar doordat die stapel in de weg stond. Vanwege de mindere werkdruk kon er vandaag een medewerker langs komen rijden. Om negen uur 's ochtends stond hij op de stoep. De dozen waren snel ingeladen, en hij kreeg een kopje koffie voor onderweg. Toen kon ik beginnen met het uit- en inruimen van de schuur. Daar kwam nog een heleboel spul boven water! En zodra de meeste spullen bij elkaar waren gelegd, waar ik ze zoek als ik ze nodig heb, toen zag het er ineens echt prima uit daar beneden. Van de weeromstuit wilde ik ook boven nog even aan de slag. Maar eerst kon ik de fitness spullen ophalen. Dat deden we samen, mutsig als een oud stel.
Die heeft raar opgekeken


Maar vervolgens gingen onze wegen wel uiteen. Ik haalde wat dingetjes bij de HUBO en Eef ging wandelen. Ik was net bezig met het afspelden van het gordijntje dat de ruimte onder mijn trap aan het oog onttrekt, toen ik bezoek kreeg: een enorme spin. Met uitstrekte poten was ie zeker 8 centimeter. Al vaker heb ik gemerkt dat grote kevers en spinnen graag hier als gast vertoeven. Speciaal daarvoor heb ik een melkglas staan en een ansichtkaartje. Recept: je zet het glas recht over het beest heen, schuift voorzichtig het kaartje eronder, je zorgt dat je de pootjes niet beschadigt, en dan pak je het hele zaakje op, loopt naar buiten en zet de onverlaat ergens neer waar hij niet snel de weg terug meer vindt. Die van vandaag paste maar net in het glas.

1 opmerking:

  1. Getverdegetver, was dat een echte spin? Je bent een held. Als entomoloog had ik m'n pantoffel gebruikt om hem te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen