Volgers

donderdag 3 oktober 2019

Grote schoonmaak

Ja het moet er maar uit: ik heb mijn huis te koop gezet. Na 20 jaar wonen in dit pand vind ik het wel mooi en heb zin in iets anders. Misschien een vreemde gedachte voor sommigen, maar 'de asbak is vol'. Ik heb dit huis indertijd gekocht voor mijn zonen, in de zin van dat ze hier een veiliger puberteit zouden doormaken dan waar ik daarvoor woonde. Ik heb dit dorp uitgezocht, ook voor mijn zonen, vanwege de mogelijkheid om hier een geschikte school te vinden. Maar behalve de natuur en de snelle lijnen naar de grote steden en het achterland van Nederland, is er eigenlijk niet veel dat mij aan Bilthoven bindt. Dat realiseerde ik me ineens toen ik voor de keuze stond om dit huis grondig op te knappen, of te vertrekken. De optie om te vertrekken werd opeens concreet, en die stond me helemaal niet tegen! Dus toen ik wat rondkeek op huizensites en er veel opties zag die me blij maakten, heb ik de knoop doorgehakt. Vandaag is de makelaar langs geweest, er is getekend en het proces wordt in gang gezet. Het heeft direct een grote schoonmaak tot gevolg. Al die dingen die ik al jaren heb bewaard want ooit.... die gingen nu met een noodgang de deur uit. Bakken en bakken papieren vlogen in de container. Ik ben alleen vandaag al drie keer op en neer gefietst naar de kringloopwinkel. En van veel spullen realiseer ik me dat ik ze niet zal meenemen naar de volgende plek, het wordt een kleine verhuiswagen. Hoe het verder gaat? ik zie wel. Misschien zit ik volgende winter weer lekker in Spanje. En Eef? die vindt het prachtig. Hij was altijd degene die zei dat hij zou gaan zwerven, of ergens anders heen. En nou ben ik het. We gaan ook hier iets fijns van maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten