Volgers

maandag 14 oktober 2019

Thuiswerk

Het was de bedoeling om vandaag echt een huis te gaan bezichtigen in Brummen, maar het was al verkocht en de makelaar had het afgezegd. We hadden zaterdag gekeken, het was het enige huis dat een beetje aardig was in Brummen. Maar nu het niet doorging, kon ik verder het met opruimen en weggooien. Hele kisten met boeken heb ik naar beneden versjouwd. Dat doe ik in groentenkistjes van 40 jaar oud. Bij mijn verhuizing van Loosduinen naar Leiden heb ik een hele toren van die dingen gekocht. Ze waren toen vrij populair als sjouwmateriaal, je kon ze voor een paar gulden krijgen. Alles ging erin, en toen het er weer uit was heb ik ze opgestapeld als een kast en ook als zodanig gebruikt.
Tegenwoordig zou men een moord doen voor deze kisten. Onverwoestbaar zijn ze, van hout, en ze kunnen tot de nok toe vol met boeken zonder dat ze uit elkaar vallen. Die kistjes zijn elke verhuizing weer meegegaan, en dat zal ook nu gebeuren.
Ik laadde zo een kist of zes vol met boeken van zolder, en die gingen naar beneden. Verder waren er weer tal van boeken, prullen, spulletjes die naar de kringloop konden. Ook die werden opgeborgen, maar niet in de kistjes, om na vandaag te worden weggebracht.
Toen kwam Eef met armen vol snijbiet. Die heb ik maar meteen verwerkt, dus dat was langdurig schoonwassen, dan koken en dan fijnmaken om ze klaar te maken voor de vriezer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten