Volgers

zondag 27 oktober 2019

Kekerwaard


Vandaag lopen we dezelfde route maar dan andersom. Nu komen we eerst bij de prachtige ginkgo die ik gisteren vergat te vermelden. Vandaag staat hij niet in de zon, de gouden bladeren zijn nu gewoon geel. Ik zie zowaar nog een vrucht van de ginkgo - ik dacht dat ze maar zelden vruchten produceerden. Als ze het ergens doen, dan hier in de vette klei. Ik heb er drie verzameld die ik zal proberen op te kweken. We lopen weer over het modderpad, komen in de waarden en deze keer lopen we dwars door alles heen. Dat mag daar. Het levert ons de ontdekking van beversporen op, vers aangeknaagde bomen, en even verderop is warempel een burcht te ontdekken. Dat is kicken.
Nu lopen we ook verder door de bush. Het is prachtig allemaal, soms laag met struiken, dan weer een oever vol bomen. Daar vinden we een tweede beverburcht, deze keer met een kersverse prent van beverpoten erbij. Geweldig! een eersteling voor ons allebei. We zwerven nog wat en gaan dan terug naar het hotel. Ik lees nog wat, daarna weer het ritueel van diner - redelijk deze keer - en bridge.
wat een triomf: beverprenten!
Weer is het hilarisch om te merken hoe de opdienguppen sinasglaasjes gevuld met wijn neerklappen op je tafel, hoe ze met hun opschrijfboekje in het oor toeteren van degene die net aan het uitspelen is, en in het algemeen door de zaal stuntelen. Een poosje verblijven in een stad zou ze vast goed doen. De goede wil is er in elk geval.
We bridgen vanavond een stuk beter, en komen weer op de derde plaats; vierde in het eindklassement. Geen handdoek helaas, dus we zullen een nieuw weekend moeten plannen! Maar de nazit is geweldig, we hebben weer leuk contact met enkele medespelers. Het wordt een beetje laat, maar morgen kunnen we uitslapen: de klok gaat een uur terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten