Volgers

woensdag 16 oktober 2019

Uit huis gejaagd

Nu had ik vandaag allerlei huizen in Dieren gepland, en dat was maar goed ook, want de makelaar zou vandaag acht kijkers door mijn huis gaan jassen. Ik mocht me helemaal niet laten zien tot half zeven.
Dat was dus geen probleem, op naar Dieren. Wat een leuk dorp is dat. Ik vond er precies wat ik zocht: dorps karakter, wel een intercity station, een groot natuurgebied dat achter je tuin begint, en alle voorzieningen die menselijkerwijs in een groot dorp mogen worden verwacht zoals bibliotheek, theater, grand café en een uitgebreid winkelcentrum met een vriendelijke uitstraling. Ook de huizen die we bekeken beloofden goeds. Bij twee zijn we binnen geweest. Het ene lag werkelijk ideaal, en was ruim, en buitengewoon netjes onderhouden. Daar aten we tussen de middag ons boterhammetje op een bankje op een speelplaats omringd door mooie oude bomen. Het tweede huis was minder, wel heel groot maar een beetje morsig met een griezelige lege vijver in de tuin. Daar hadden koi in gezeten, nu leek het een kuil zoals bij Bad Bentheim waar ze die twee ridders een leven lang naar water hadden laten graven. Brrr. Een derde huis bekeken we in het passeren en dat leek ook wel iets. Maar ik wilde toch eerst eens afwachten wat mijn makelaar kon meedelen. En dat was dat er van de acht twee niet kwamen opdagen, één was wat eerder gekomen en had meteen gezegd dat ie het niks vond, en een stel leek enthousiast. Ik ga in elk geval niet overhaast te werk. Bieden kan altijd nog, en als het leuke huis al weg is, jammer dan, er komt er nog wel één.
's Ochtends eerst langs de politiepost: boerenprotest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten