Volgers

woensdag 30 oktober 2019

Twaalftoonsmuziek

De afgelopen weken had ik niet echt tijd gestoken in het componeren. Heel erg beslagen ten ijs kwam ik dus niet aan bij mijn les in Den Haag, maar toch werd het weer een gezellige en leerzame ochtend. Eén stukje had ik voorbereid, een twaalftoonsreeks voor klarinet, en Jan-Peter zaagde het natuurlijk finaal doormidden. Het deed hem denken aan een Sinterklaasgedicht: "Sint had eens lopen denken / wat hij Jan-Peter zou schenken". Ahum, dat is wel een duidelijke kritiek. Hij vond het allemaal niet avontuurlijk genoeg, ritmisch gezien. Gelijk had ie. Maar ik kon hem vertellen dat ik in elk geval zijn commentaar van vorige keer had verwerkt, in de zin van dat hij had gezegd, niet alles meteen prijs te geven maar eerst eens een exposé geven. Dat had ik hier gedaan, maar met zo'n twaalftoonsreeks is dat dan weer te obligaat. Lachen, dat componeren. Ik ga nu een nieuwe poging doen door het in kreeft en omkering te zetten. Maar dan moet ik wel Finale gaan downloaden. Want MuseScore is geUpdate, en nu kan ik er niets meer mee. Boehoe, wat een crime dat componeren.
's Avonds terug in Bilthoven heb ik het koopcontract ondertekend, weer een stapje dichterbij de finale in dit dorp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten