Volgers

dinsdag 1 oktober 2019

Kozijn

Bij het schilderen van de buitenboel dit voorjaar was gebleken dat mijn kozijn op de tuinslaapkamer door en door rot was. Dat moest in zijn geheel worden vervangen. Daar gaat even tijd overheen, want het wordt ingemeten en op maat gemaakt. Vandaag was het dan zo ver: het werd gemonteerd. Ik had er een hard hoofd in, want het weerbericht had veel regen voorspeld. Maar het viel mee. Ik kreeg ook de tuindeur open, zodat de mannen langs achterom met hun werkspullen inclusief een stelling konden komen. Ik was expres heel vroeg opgestaan, want ze zouden om half acht beginnen. Maar er waren vanwege het boerenprotest van vandaag in Den Haag onvoorstelbaar lange files. ruim 2000 trekkers waren naar het Malieveld gereden, vanuit heel Nederland, om daar te protesteren tegen de maatregelen rond de verkleining van de veestapels en ander boerenleed. Alsof al die auto's (en trekkers) niet veel meer CO2 uitstoten. Ach ik moet dan aan het sprookje van Vrouw Holle denken. De lieve dochter sprak met bloemen en parels die uit haar mond kwamen, de boze dochter kon zeggen wat ze wilde maar alleen met padden en slangen. Die CO2 kwestie is ook zoiets.
Dus waren de mannen pas om negen uur hier, maar toen gingen ze er ook tegenaan. Ze bikten en pikten, schaafden en schuurden dat het een lust was en tegen twee uur was alles klaar. Natuurlijk moest ik wel eerst rommel wegruimen, maar daarna kon ik naar Eef en Jessy die vol trots hun paté konden laten zien. Ze waren op mijn aanraden naar het lunchconcert van de NPO gegaan, er was een strijkkwartet met een programma van Beethoven en Britten, en dat was tevens de concertdoop voor Jessy. Ze had nog nooit zoiets meegemaakt. Maar een mening vormt ze zich wel, leuk is dat: Beethoven vond ze maar matig, maar Britten sprak haar aan. 's Avonds sloten we de dag weer af met een glaasje wijn bij mij thuis en ook nu weer leverde dat heerlijke gesprekken op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten