Volgers

maandag 7 oktober 2019

Niks Ravenstein

Wel een beetje gespannen ging ik vanochtend naar de trein: misschien was ik vanmiddag wel huiseigenaar in spe in Ravenstein! Het begon mooi stil, daar in de Brabantse dreven. Maar eenmaal bij het huis aangekomen bleek, dat het in de tuin een herrie van jewelste was. De A50 leek wel dwars door de achtertuin te lopen. Ook een straat vlak achter de tuin bleek druk. Je zou zitten trillen in je stoel!
Dat de staat van het huis matig onderhouden was, maakte niet eens meer uit. In zo'n kermis wil ik niet wonen. We liepen terug naar het dorp en tot vlak daarbij bleef je de autosnelweg horen. Pas in het dorp zelf stierf het langzaam weg. Exit Ravenstein. Vast nog leuk om een keer te bezoeken, maar wonen no way. Op de terugweg trakteerde ik Eef op een Bossche Bol, eigenlijk konden we hem allebei niet op, zoveel minder eten we tegenwoordig. Lekker was ie wel. Daarna ging Eef nog een stuk kaas brengen bij Marjorie. Ik heb op zolder maar vast wat spulletjes uitgezocht die naar de jaarlijkse opkoperij van de WVT kunnen. Er staat al heel wat klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten