Volgers

dinsdag 29 januari 2019

Dinsdagje

Ondanks al het wandelen wil mijn rug toch nog iets extra. Daarom ga ik ook in dit vakantie oord naar Pilates, of Yogilates zoals Patricia het noemt. Vanochtend waren we met ons achten, vier mannen en vier vrouwen, die door de piepkleine Cristina, de docente, toch grote prestaties werden geleid. Wonderbaarlijk vind ik het nog altijd wat een paar kleine bewegingen met je kunnen doen. Het gaat iets rustiger toe dan thuis, maar toch is het effect heel goed merkbaar. Hilarisch blijft het accent op de ademhaling: inhalamos, exhalamos. Maar ik was echt gesterkt toen ik er vandaan kwam.
Natuurlijk gingen we daarna op pad naar Casa Miguel waar ik een gevulde paprika at en lamslevertjes. Dat die geen ster hebben, onbegrijpelijk. Eef had een potaje van kikkererwten en varkenspootjes - dat vind ik geen culinair genoegen maar wel is het klasse dat ze alles van het beest gebruiken. Het mag niet voor niks zijn doodgegaan, vind ik.
We zijn terug gelopen, dat is een klein uur over de boulevard, en zo hadden we ook onze beweging voor vandaag. Kleindochter Evi was jarig, en ik zat nog na te grinniken over een grap die Eef had uitgehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten