Volgers

woensdag 23 januari 2019

Sport sport

Nou denk je natuurlijk, heerlijk, een wandelvakantie, dat ik maar altijd wil lopen. Maar dat is niet zo hoor. Er zijn ook andere leuke lichaamsbewegingen en hier in C. is dat allemaal mogelijk. Vanochtend na de koffie met de groep ging ik spoorslags naar het zwembad van het hotel. Dat is niet groot maar ook niet heel klein, en ik kon er een half uurtje heerlijk spartelen. Deze keer zonder begeleiding, ze geven soms ook aqua jogging, maar nu trok ik voor het vaderland weg een aantal baantjes. Heen de crawl, terug de rugslag, of heen borstslag en terug vlinderslag. Je bent er even uit, en het is een goede test of de rug nog wel helemaal meedoet. Dat was gelukkig het geval, geen pijnlijk getrek in de onderrug bij het zwemmen.
Na het zwemmen kwam de denksport. Bridge blijft een favorietje van mij, en gelukkig is ook Eef deze periode enthousiast. Daarom gaan we zelfs twee keer in de week. De woensdagmiddag is voor degenen die nog niet echt gevorderd zijn, dus wij moesten wel eerste worden. Dat was ons vorige week niet gelukt, maar dat wijt ik dan maar aan de aanloop problemen. Het was toen de eerste keer sinds lange tijd dat we kaarten in handen hadden, in plaats van de digitale bridgekaarten van de Stepclub. Toen presteerde Eef het om op een nieuwe kleur van mij (na zijn opening) te passen.... uiteraard ging het +2 en had ieder ander de manche geboden, een dikke nul voor ons dus. Maar vandaag was ik het eerder die een bok schoot; toch haalden we genoeg punten voor de eerste plaats.
Genoeg gesport zou je zeggen. Maar nee hoor, ik wilde graag nog naar Pilates en dat valt op woensdag net gunstig, een klein uur na het aflopen van de bridge drive. Het was alleen al heel leuk om de mensen van vorig jaar weer te zien en te spreken, en mee te doen met de Spaanse versie. Zo leer ik ook weer nieuwe woorden zoals de hiel. Het nette woord voor billen kan ik maar niet onthouden, volgende keer beter opletten. Het uurtje vloog voorbij. Hierna ga ik lekker uitrusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten